• 1401/10/12 - 10:01
  • تعداد بازدید : 332
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در راستای ارتقاء دانش تولید کنندگان ماهی قزل آلا؛

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری و مقابله با بیماری های ویروسی ماهیان سردآبی در شهرستان سمیرم

دکتر ترزبان از برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و بیماری ها در پرورش ماهی های سردآبی درشهرستان سمیرم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سمیرم؛ جلسه آموزشی پیشگیری و مقابله با بیماری های ویروسی ماهی قزل آلا با حضور پرورش دهندگان این شهرستان برگزار گردید.
دکتر ترزبان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمیرم افزود: درراستای اجرای طرح ملی پایش و مراقبت بیماری های ویروسی ماهیان سردابی در استان و با توجه به شناسایی یک مورد بیماری VHS ,IPN  در یکی از کارگاه های تفریخ و پرورش ماهیان سردابی شهرستان سمیرم که اقدام به ورود غیر مجاز تخم چشم زده از منابع نا معلوم نموده بود، جلسه آموزشی پیشگیری و مقابله با بیماری های ویروسی ماهی قزل آلا با حضور پرورش دهندگان این شهرستان برگزار گردید.
دکتر اردشیر ترزبان مدرس این جلسه آموزشی، ضمن تشریح علائم بیماری های ویروسی VHS و IHN و IPN راه های پیشگیری و کنترل این بیماری ها را برای بهره برداران ارائه نمود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از راهکارهای مهم در توسعه پایدار وحفظ سرمایه ملی، رعایت کامل ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای بخصوص اخذ مجوز گواهی سلامت و قرنطینه ای ورود و خروج آبزی از مزارع تکثیر، تفریخ و پرورش بر اساس ضوابط ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور و دریافت بیمه پایه آبزیان درمزارع می باشد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان,خبر,شهرستان سمیرم
  • کد خبر : 295966
prisf مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی اصفهان

prisf مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی اصفهان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید