چک لیست حقوق شهروندی

موارد زیر به منظور اجرای دقیق دستورالعمل حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در مجموعه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و شبکه های دامپزشکی شهرستان اجرایی گردیده است :
· وجود صندوق پیشنهادات و انتقادات در اداره / شبکه - باید فرم نظر سنجی حتما کنار آن وجود داشته باشد . کلید صندوق موجود باشد.موارد بررسی شده و در کمیته حقوق شهروندی شبکه برسی و گزارش ان با اداره کل ارسال گردد .
· وجود دستگاه پوز جهت واریز تعرفه ها / امکان پرداخت الکترونیک خدمت مورد نیاز
· وجود برگ مدارک مورد نیاز جهت ارائه به ارباب رجوع
· وجود لیست خدمات قابل ارائه از طرف اداره به ارباب رجوع
· وجود برگ شرح وظایف هر یک از همکاران در محل خدمت
· وجود راهنمای اتاق ها و معرفی هر یک از همکاران
· مشخص بودن مسئول انجام کار / در صورتی که فردی مرخصی است جایگزین معرفی می گردد / عدم حضور مسئول دلیلی برای عدم ارائه خدمت نبوده و در هرصورت خدمت مورد نیاز ارباب رجوع ارائه می گردد . حتما در مواقع ماموریت ، جلسه و... با تفویض اختیار به معاون و یا هر فردی که توانایی ارائه خدمت را دارد خدمت مورد نظر ارباب رجوع ارائه می گردد . مگر در موارد خاص و قابل دفاع .
· توجه به زیر ساخت های مورد نیاز جهت ارائه خدمت از جمله اینترنت و لوازم اداری و..... پیشبینی لازم جهت به حداقل رساندن موارد قطع شدن و اختلال در ارائه خدمت انجام می گردد .
· نصب منشور اخلاقی / منشور عفاف و حجاب سازمان در محل قابل دید
· حذف موارد برخورد با ارباب رجوع از جمله هشدار حبس در صورت توهین و موارد مشابه
· نصب شماره تلفن 1512 در محل های قابل دید ارباب رجوع
· ارائه اصل قوانین و مقرارات و بخشنامه های مرتبط با کار ارباب رجوع در صورت درخواست .
· تشکیل کمیته حقوق شهروندی ، تنظیم صورتجلسات و ارسال آن به فرمانداری شهرستان / دبیرخانه کمیته شهروندی در اداره کل
· تجهیزات مورد نیاز برای تکریم ارباب رجوع از جمله صندلی کافی و مناسب برای انتظار / آب نوشیدنی / تابلو اعلانات / دستشویی تمیز / آراستگی محیط کار / محیط آرام و عدم ایجاد تنش
· رعایت نظافت فردی و آراسته بودن ظاهر افراد
· رعایت فایو اس و آراستگی سازمانی
· احترام و کمک ویژه در انجام فرایند های اداری به سالمندان ، زنان باردار و افراد ناتوان جسمی /حرکتی
· مناسب سازی فضا به گونه ای که برای معلولین و سالمندان قابل استفاده باشد