• 1402/10/06 - 10:10
  • تعداد بازدید : 193
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در راستای آمادگی لازم در مقابله با بحران های احتمالی برگزار شد؛

دومین جلسه هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان نجف آباد

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد، جلسه هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با موضوع ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور معاون فرماندار و رییس ستاد بحران شهرستان، دادستان عمومی و انقلاب، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد، نیروهای نظامی و انتظامی، بخشدار و سایر مدیران اعضای ستاد و با شرکت مسئولین فنی و مدیران عامل اتحادیه ها، تعاونی ها و کشتارگاه ها درسالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه معاون فرماندار ضمن مطرح نمودن مخاطرات اقتصادی و اجتماعی بروز این بیماری در صنعت طیور نسبت به ارائه  آمار و ارقامی در رابطه با خسارات ایجاد شده توسط آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال های گذشته و همچنین افزایش تصاعدی خسارات احتمالی در صورت بروز مجدد این بیماری اقدام نمود.

دکتر میثم استکی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد در ادامه افزود: با توجه به توانایی احتمالی این ویروس در ایجاد یک جهش ژنتیکی و تذکر جدی دانشمندان مجامع بهداشت جهانی مبنی بر جداسازی عامل این بیماری از پستانداران حساسیت ویژه ای بر مدیریت پیشگیری و اشاعه این بیماری نهادینه شده است.

وی در ادامه افزود : شهرستان نجف آباد با دارا بودن تراکم بسیار زیاد پرورش طیور، بالغ بر 200 هزار قطعه بوقلمون گوشتی، بیش از یک میلیون قطعه مرغ تخمگذار و بیش از 500 هزار قطعه مرغ گوشتی و پولت، شرایط بسیار حساسی از نظر احتمال ابتلا به این بیماری را دارا می باشد و همچنین موقعیت استراتژیک و جغرافیایی این شهرستان از نظر راه ها و معابر مواصلاتی و مسیر پرواز پرندگان مهاجر، آبگیر ها و استخر های کلان ذخیره آب و.... بر حساسیت این موضوع بیش از پیش می افزاید. وی همچنین با استناد به دستور العمل اجرایی پیشگیری و مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد طیور مصوب سال 1395 سازمان دامپزشکی کشور از کلیه دستگاه های اجرایی و ارگان های ذیربط خواست تا در زمان بروز احتمالی این بیماری سریعا و بدون فوت وقت نسبت به امداد رسانی و هدایت توان اسمی مجموعه های تحت پوشش خود به سمت مکان های هدف اقدام نمایند. 

دکتر استکی با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون طیور صنعتی علیه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان به میزان حداکثر خود تحقق یافته است ادامه داد: با پایش و مراقبت مستمر و اخذ بیش از 3 هزار نمونه از طیور واحد های پرورشی تاکنون هیچگونه موردی از عامل این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.

در پایان این جلسه پس از بررسی موضوعات و نکات فنی و چالش های موجود توسط اعضا، معاون فرمانداری ویژه شهرستان نجف آباد ضمن جمع بندی مطالب ارایه شده از زحمات و تلاش های شبانه روزی پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان در مدیریت و مرتفع نمودن بحران بروز بیماری در سال 1395 تشکر و قدردانی نمود و خواستار آمادگی کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان بر اساس ضوابط ابلاغی ستاد آنفلوانزای کشور در پیشگیری و بروز احتمالی بیماری شد.

 

  • گروه خبری : اخبار شهرستان,خبر,شهرستان نجف آباد
  • کد خبر : 312015
حمیدرضا یزدانی نجف آبادی

حمیدرضا یزدانی نجف آبادی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه